Vijeće muftija Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, razmatrajući trenutnu situaciju izazvanu pandemijom koronavirusa, donijelo je Fetvu o gasuljenju, opremanju i dženaza-namazu osobi koja je umrla usljed zarazne bolesti.
U Fetvi (pravna odluka) se navodi da u slučaju da je osoba umrla od posljedica zarazne bolesti, obavit će se konsultacija s nadležnom zdravsthttps://www.islamskazajednica.ba/fetve-i-rezolucije/28764-fetvu-o-gasuljenju-opremanju-i-dzenaza-namazu-osobi-koja-je-umrla-usljed-zarazne-bolestivenom ustanovom o stepenu opasnosti od širenja zaraze i načinu gasuljenja (kupanja) i opremanja mejita.
Ukoliko ta ustanova procijeni da se radi o blažoj zarazi te da se, uz adekvatne mjere zaštite, može obaviti gasuljenje i opremanje, oni će se i obaviti tako što će se mejit (umrli) samo obliti vodom, bez dodirivanja tijela, navedeno je u fetvi Vijeća muftija Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini.
Ukoliko se radi o težim zaraznim bolestima, primijenit će se propis o tejemumu, koji zamjenjuje gasuljenje u toj situaciji, a gasal (onaj koji oprema umrlog) je dužan koristiti osobnu zaštitnu opremu (OZO), predviđenu instrukcijama nadležnog državnog organa. Po završetku opremanja, obavezno je izvršiti čišćenje i dekontaminaciju gasulhane, prema važećim standardima.
Kada se mejit transportira u gasulhanu u sanitarnoj vreći ili sanduku, uz zabranu otvaranja i vađenja mejita, zbog opasnosti širenja zaraze, primijenit će se propis o tejemumu. Bijelim čaršafom (ćefinom) samo će se prekriti sanitarna vreća u kojoj se nalazi mejit. I u ovom slučaju potrebno je da gasal, prilikom tejemuma i stavljanja ćefina, koristi adekvatnu zaštitnu opremu.
Dženaza-namaz i ukop će se obaviti na uobičajeni način.
U slučaju proglašenja epidemije ili pandemije, kao što je to slučaj s koronavirusom, u pogledu prisustva dženaza-namazu i ukopu mejita, treba se pridržavati uputstava nadležnih državnih organa koji se odnose na javna okupljanja, tako da ovaj namaz obavi samo jedan imam i članovi porodice.
Svi drugi propisi i običaji, koji se redovno obavljaju nakon klanjanja dženaza-namaza i ukopa, bilo u domu ožalošćene porodice ili u džamiji, odgađaju se do otklanjanja opasnosti od epidemije/pandemije.
Na osobu koja umre pod režimom samoizolacije/karantina preventivno se primjenjuju mjere opreza i zaštite koje se primjenjuju kod zaražene osobe, a koje su spomenute u ovoj fetvi.
Primjena ovih propisa kolektivna je obaveza muslimanske zajednice/džemata.