Popularni sarajevski reper Benjamin Murati, poznatiji kao Valderrama Flow nedavno se nakon dvogodišnje pauze vratio na muzičku scenu hitovima “Freaky” i “Kabriolet 92”.
U ugodnom ambijentu shisha i snack bara “Port 04”, Valderrama Flow je u razgovoru za Sarajevsku seharu otkrio zašto je napravio pauzu od muzike, šta ga je motivisalo da se vrati, kako je uopšte počela njegova ljubav prema hip hop kulturi i šta fanovi mogu očekivati u budućnosti.
“Dok sam išao u vrtić, kada sam imao otprilike 5 godina, drug mi je prvi put pustio pjesmu ‘Nismo sami’ od Ede Maajke. Tad sam počeo da brejkam iako nisam uopšte znao šta je break dance. I onda je krenulo od Ede Maajke “Prikaze”, pa zatim Tupac i WA, onda sam počeo da slušam i domaći rep, u šestom osnovne i 50 Centa, a u osmom razredu sam otkrio i srpski rep. Modernizacijom hip hopa sam nastavio i da pratim trendove i da slušam sve ostalo što mi je prijalo uhu”, kazao je Valderrama o početku svoje ljubavne priče sa hip hopom.
Osim što je bio ljubitelj hip hop muzike, crtao je i graffite, bavio se beatboxom, DJingom i plesom, svim segmentima hip hop kulture.
U muzičke vode ušao je 2014. godine.
“Moj drug i kolega Aki (Ariel Tanović) je snimio dvije, tri pjesme i poslao mi ih je da ga podržim, odnosno slao je svoj svojoj raji. Jedne noći kada mi je poslao pjesmu rekao sam ‘Što ne bih i ja snimio pjesmu?’. I on me je podržao, upoznao me sa svojim drugom i otišli smo u studio na Kovačićima. Dvadesetak dana sam spremao prvu pjesmu ‘Slagalica strave 1’”, ispričao nam je Valderrama.
“Slagalica strave” je izašla 22.11.2014. godine i za nešto manje od godinu dana skupila je 100.000 pregleda na You Tube-u, što je za Valderramu bio veliki uspjeh.
“Ta moja prva pjesma danas ima oko 240 hiljada pregleda, skupila je 100.000 za manje od godinu dana, što je rezultat sreće, ali i truda koji sam u nju uložio. Danas ljudi misle da se pjesma uradi za noć, ali ja sam na tekstu i beatu radio otprilike tri sedmice, što je značilo da sam se ja potrudio i moralo je da valja, da se barem malo izdvoji od ostalih. Mislim da je uspjeh te prve pjesme kombinacija truda i sreće”, kazao je on.
Valderrama se prije nešto više od dvije godine u potpunosti povukao sa muzičke scene, a otkrio nam je i zašto.
“Objavio sam pjesmu ‘Sparing’, međutim imao sam problem što nisam imao adekvatnu video i muzičku produkciju, tražio sam ljude koji će mi u budućnosti to raditi malo profesionalnije. Taj period je trajao nešto duže od dvije godine, nisam mogao da nađem nikoga ko neće to raditi čisto iz koristi, već da u cilju ima uzajamni napredak. U momentu kada sam već počeo odustajati u 10 dana se pojavljuju ljudi sa studijom i ljudi sa video produkcijom. Mahdi i Arpino, MyVideos. Izbacio sam tri pjesme koje su bile kao temelj za ‘Freaky’ koji je izašao kad se zagrijala publika”, ispričao je.
Pjesma Freaky premijerno je izvedena na otvaranju ski sezone na Bjelašnici u decembru 2019. godine, a od tada je neizostavan dio svake zabave u sarajevskim noćnim klubovima.
“Ta pjesma je nastala niotkud. Radili smo jedan drugi projekat, i to baš ozbiljan i pustio se beat od Freaky-a, ja sam napisao tekst. Svi u studiju smo shvatili da je hit. Onda smo imali nastup na Bjelašnici i nismo znali šta da pjevamo. Ja sam rekao ‘5 do 12’ jer je ona malo brža, malo se odvaja od undergrounda. Arpino je predložio da izvedemo ‘Freaky’. Kada su čuli prvi pluck na beatu publika je već počela da reaguje, a kada je krenuo refren atmosfera je već bila odlična. Mjesec dana kasnije smo izbacili i spot”, rekao je Valderrama.
Nedavno je izašla i pjesma “Kabriolet 92”, dosta različitog zvuka u poređenju sa Valderraminim dosadašnjim pjesmama.
“’Kabriolet 92’ je bila više žrtva formacije, ciljao sam da se pjesma svidi ženskoj publici i mlađoj publici. Na kraju je ispalo dobro, ženska publika na YT kanalu se digla za 6%”, dodao je Valderrama.
O tome šta njegovi fanovi mogu očekivati u narednom periodu Valderrama je rekao:
“Ima pjesma ‘BG’ koja će biti na fazon Freaky-a, ostat će isti vibe beata, ali će pjesma biti malo drugačija. Nakon toga ide pjesma ‘Million Dollar Bill’, to će biti kao neki throwback, malo ćemo se vratiti 6 godina unazad i podsjetiti se na neke periode. Bit će komercijalizovan zvuk, ali tekst će imati neku srž, neki ‘real’ momenat. Također imam još projekata koji su započeti ali nisu još završeni, a sigurno će dva imati prolaz. Kroz mjesec dana ide ‘BG’, pa zatim i ‘Million Dollar Bill’.”
Također, Sarajlije mogu očekivati i Valderramin nastup na koncertu “Born in Ghetto” koji se treba održati 15. augusta. Osim Vladerrame, nastupati bi trebali i Jala Brat, Buba Corelli, Coby, Senidah, Raff Camora, Innas i legendarni 187 Strassenbande.
“Trenutno radim na tome da mi muzika bude posao, da napravim od svega toga neku priču. Počeo s Cunamijem snimati pjesmu nedavno. Upoznao sam se sa Štukom nedavno u studiju. Dosta radim i na tuđim pjesmama. Sad smo radili pjesmu Rijaldi Karahasanović ‘Bez karmina’. Mislim da će da bude hit, gdje bih mogao da očekujem više publike iz Srbije i Crne Gore. Radio sam i za Gogu Sekulić jednu pjesmu koja treba da izađe”, dodao je Valderrama pričajući o budućim projektima.
Kada je riječ o ljudima koje cijeni u svijetu muzike, Valderrama ističe prvenstveno Jalu Brata, Bubu Correlija, Coby-a i Senidu kao izvođače sa kojima bi želio nekada surađivati, a dodaje da također iznimno cijeni balkanske izvođače kao što su Juice, Brut, Frenkie, Kontra i Klinac.
Primjetno je da atmosfera u njegovim pjesmama varira sa svakim singlom koji izbaci, te da voli ekperimentisati sa raznim muzičkim žanrovima.
“Sviđaju mi se elektronske podloge, kao što su deep house, tech house i imao sam zamisao da to radim prije neke dvije godine. Međutim, dok sam ganjao produkciju i to, izvođači kao što su Voyage i Breskvica, Henny i Popov su već to počeli da rade. Možda bih bio osnivač novog pravca na Balkanu da sam uradio to prije godinu i po, dvije, ali eto. Ja baš volim da eksperimentišem sa žanrovima. Nemam predrasude oko bilo kojeg žanra. Otvoren sam za sve opcije moguće”, kazao je Valderrama.
Na naše pitanje kakav savjet bi dao mladim ljudima koji žele da uđu muzičke vode Valderrama je rekao:
“Zašto je hip hop kao žanr često više poštovan od ostalih? Zato što je to nešto što se počne raditi iz ljubavi, a danas ima malo repa koji priča o nekim duševnim stvarima. Danas djeca više to rade zbog društva, okoline i dizanja svoga ega, na silu. Nema tu duše. Nikad to neće doživjeti ono što doživljavaju nekadašnji rep izvođači iz razloga što tu nema ljubavi. To je danas često tako generalno gledano, ne želim da sudim nikome pojedinačno. Ima i finih mladih izvođača. U muzici treba puno sreće, ali i trud i rad od samog početka. Potrebna je velika volja za uspjehom.”
Sudeći prema pregledima na You Tube-u i sve većoj prisutnosti njegovih pjesama u sarajevskim klubovima, Valderramu čeka svijetla budućnost u svijetu muzike.