Prema katalonskom simbolizmu, crna predstavlja boju žalosti, a žuta boju srama. U ovom gradu sve je u znaku njihovog najvećeg arhitekte, pa je tako i ovaj gest simbolično posvećen slavnom arhitektu, Gaudiju.
Kad su Antonija Gaudija pitali zašto ukrašava vrh kupola, jer se ne vide sa zemlje, odgovorio je: “Anđeli će uživati u njima”. U njegova djela možete zuriti beskrajno dugo kao u vodu ili vatru i svaki put otkrivajući nešto novo. Svi taksiji u Barceloni su crno-žuti, po posebnom nalogu Gradske vijećnice, objavljenom 1926.
Dana 7. juna 1926. godine, Antoni Gaudi šetao je ulicama Barcelone, zanešen novim idejama i vizijama o izgradnji Sagrada Família, nije na vrijeme uočio tramvaj, koji ga je pregazio.
U starosti nije mnogo vodio računa o sebi i svom fizičkom izgledu pa je izgledao veoma zapušteno, tako da ga u trenutku nesreće niko nije prepoznao.
Zbog takvog zapuštenog izgleda i praznih džepova taksisti su odbili da ga voze u bolnicu bojeći se da neće moći da im plati vožnju. Niko nije prepoznao poznatog arhitektu, dok ga narednog dana prijatelji nisu pronašli u bolnici za siromašne. Kada su htjeli da ga premjeste u bolju bolnicu on je to odbio.
Preminuo je dva dana kasnije i cijela Barselona je bila u žalosti. Iz tog razloga povučeni su tramvaji sa ulica Barcelone, a ta tramvajska linija je zauvijek ugašena.
Uz dozvolu Pape i državnih vlasti, sahranjen je u porti crkve Sagrada Familia, kojoj je posvetio posljednje 43 godine svog života. Potom je gradska vlast u Barseloni naredila svim taksistima grada da zauvijek nose boju žalosti za velikim Gaudijem i boju srama ljudske bezobzirnosti.
Antonio Gaudi umro je u gradu koji je sagradio. Da nije bilo Gaudija, ne bi bilo ovog grada. Barcelona je stekla svjetsku slavu zahvaljujući njemu, “poludjeli arhitekta” koji gradi kuće bez maštovitog dizajna inženjera i njihovih razvijenih tehnologija.
U stražnjem dijelu proširenja Sagrada Familia nalazi se muzej Gaudijeve radionice. Postoji veliko ogledalo iznad kojeg visi bezbroj malih vrećica na različitim visinama. Kupe kupole nepravilnih oblika reflektirale su se u ogledalu. Samo podižući ili spuštajući skupine vrećica, Gaudi je dizajnirao svoje teške reljefne oblike.