Među najpoznatijim tekijama u našoj zemlji je i tekija šejha Abdurrahmana Sirri Sikirića na Oglavku kod Fojnice.
Šejh Sirri- baba, kod nas uobičajenije Sirrija, od Oglavka je napravio duhovno središte na Balkanu, a od tekije tesavufski centar tog vremena. A bio je i bošnjački pjesnik.
Narodna predaja, koja kao i svaka legenda sadrži zrnce istine, glasi:
u Fojnici je živio kadija Mehmed Balta- zade sa svojom ženom. Jednog jutra, kad su ustali, kadinica reče svome mužu da je usnila jedan lijep san. “Dođe mi visok šejh, pa mi reče: „Rodit ćeš muško dijete i nadij mu ime Abdurrahman.” “Kadija pogleda u svoju ženu pa reče: “Pa i ja sam to isto usnio.” Bilo je to iznenađenje u kući.
Kadinica je bila pri porođaju, pa je vrlo brzo iza tog sna rodila sina i dala mu ime Abdurrahman. Kad je djetetu bilo oko šest godina, došao je šejh Husejin -baba u Fojnicu. Jednog jutra zakucao je na vrata kadijine kuće. Kadija reče malom Abdurrahmanu da vidi ko kuca na vratima, a mali Abdurrahman je odmah otišao i otvorio ih. Kad je ugledao visokog šejha, brzo se vratio i rekao: „Eno onog šejha što je meni ime nadio.”
Primili su ga s velikim poštovanjem, a on im je rekao da će mali Abdurrahman, kad odraste, njemu na nauke u Živčiće. Poslije završene fojničke medrese odlazi u Živčiće na nauke kod šejha Husejin- babe. Jedne večeri, kad je šejh pošao spavati, rekao je Sirriji da mu donese mlijeka da se napije. Kad je donio mlijeko, šejh je spavao. Čekao je da se probudi. Tako je čekajući, dočekao zoru. Kad je vidio šejh Husejin-baba da Abdurrahman još stoji s mlijekom, rekao mu je: “Sve ispite si položio.”
Temeljito osposobljen u tesavufskoj nauci, Abdurrahman Sirri na svom posjedu Oglavak osnovao je tekiju. Tu, kao autoritativni Sirri- baba, osobnim ugledom i umješnošću, formira popularno tesavufsko i tarikatsko središte koje, zaslugom svoga šejha, postaje jedna od najglasovitijih tekija u BiH.
Vremenom se šejh Abdurrahman Sirrija razvio u znamenitog duhovnog pregaoca i prosvjetitelja koji je svojim moralnim životom i principijelnošću izaziva simpatije i poštovanje. Njegova tekija postaje ubrzo značajan centar koji posjećuju svi znamenitiji Bošnjaci. Ugled i utjecaj šejha Sirri-babe bili su toliki da je svaki novi namjesnik Bosne smatrao svojom dužnošću posjetiti velikog svetitelja.
Poznato je da su u tekiju na Oglavku, da izraze svoje poštovanje šejhu Sirriji i njegovim nasljednicima, dolazili, između ostalih, bosanske valije Mehmed Vedžihi-paša, Morali Namik-paša, Mehmed Kamil-paša, upravitelj Hercegovine Galib Ali-paša Stočević i drugi prvaci onog vremena, poput vođe pokreta za samostalnost i samoupravu Bosne i Hercegovine i prvi od naroda izabrani bosanski vezir Husein-kapetan Gradaščević. Posjete tekiji i turbetima na Oglavku nisu prestale ni poslije Sirri- babinog preseljenja, a historija posebno bilježi posjetu čuvenog Omer- paše Latasa.