Kamerni teatar 55 uputio je saopćenje u kojem je naveo da će predstava “Schindlerov lift” reditelja Kokana Mladenovića i pisca romana Darka Cvijetića, ipak biti izvedena u Brčkom.
Kako su naveli, pojedinci će zasebno moći odlučiti da li žele prihvatiti eventualne nagrade na festivalu.
Dalje govore iz Kamernog teatra 55, pojedini mediji su izjave Kokana Mladenovića i Darka Cvijetića predstavili kao zvaničan stav ove institucije kulture pa su tako osjetili potrebu objektivno informisati javnost.
“Kamerni teatar 55 godinama je redovni takmičar sa mnogobrojnim predstavama na festivalu u Brčkom. Sa tog festivala donosili smo desetine nagrada i poštujemo energiju i želju svih ljudi oko festivala da on i danas traje i svjedoci smo kontinuiranog podizanja teatarskih i organizacijskih standarda tog festivala, što je za kulturni život bosanskohercegovačkog društva i te kako važno”, istakli su iz Kamernog teatra 55.
Dalje su naveli da zadnja događanja oko učešća glumca Branislava Lečića, reakcija uprave Ateljea 212, reakcije redatelja i pisca predstave “Schindlerov lift”, Kokana Mladenovića i Darka Cvijetića, kao i razgovor svih učesnika u predstavi zajedno sa direktorom teatra, kao epilog polučili su odluku da svakako predstavu na festivalu odigraju.
“A da o daljoj inicijativi žirija u smislu natjecateljskih odluka i eventualnih nagrada odlučuje svaki nagrađeni pojedinac zasebno, odnosno, da li nagradu dodijeljenu od tog žirija, želi ili ne želi primiti. Žao nam je da je festival u Brčkom postao temom dnevno političkih moralisanja i utvrđivanja etičkih svjetonazora, a ne omaž i slavljenje pozorišta kao mjesta kreacije, ushićenja i popravljanja stanja duha”, kazali su.
Na kraju su pozvali sve ljubitelje teatra u Brčkom da 23. novembra ove godine dođu u Dom kulture Brčko.
“I prisustvuju jednoj velikoj teatarskoj priči o zločinu i nepresuđenom genocidu koji se u vrijeme teške agresije na BiH desio u gradu Prijedoru. Ova istina ispričana u romanu Darka Cvijetića, a vođena genijalnim rediteljskim rukopisom Kokana Mladenovića mnogo je važnija i bitnija od svih žirija svijeta”, poručili su iz Kamernog teatra 55.
Podsjećamo, sinoć je do medija došla informacija da je Kamerni teatar 55 iz Sarajeva povukao svoju predstavu “Šindlerov lift“ sa 38. susreta pozorišta/kazališta u Brčkom zbog toga što je u žiriju glumac Branislav Lečić.
Reditelj predstave Kokan Mladenović i pisac Darko Cvijetić odlučili su se na ovaj potez, a organizatorima ove manifestacije uputuili su saopštenje u kojem su objasnili svoj postupak.
“Radovali smo se što će predstava „Šindlerov lift“, koju smo kreirali zajedno sa sjajnim ansamblom Kamernog teatra 55 iz Sarajeva učestvovati na Vašem festivalu, a onda smo saznali da je član žirija 38. susreta pozorišta u Brčkom glumac Branislav Lečić.
Jedan od osnovnih motiva za naš rad na predstavi bila je potreba da se nikada i nigdje ne relativizuju zločini, da žrtve imaju prava da dobiju glas koji će govoriti u njihovo ime, da imaju prava da prestanu da budu povređivane, bile one žive ili mrtve.
Jedan od najpotresnijih dijelova romana je upravo onaj koji govori o susretima dželata i žrtava, silovatelja i silovanih u jednoj sredini koja nema snage da prihvati istinu i da spozna svoj žalosni udio u katastrofi koja je zadesila druge i drugačije”, naveli su sinoć u saopštenju.
O ovome se oglasio i režiser Dino Mustafić, čija predstava “To nikad nigdje nije bilo” se nalazi u zvaničnoj selekciji.
Pozvao je direkciju 38. susreta pozorišta/kazališta u Brčkom da ovogodišnja smotra bude “bez stručne umjetničke evaluacije”.
Mustafić je podsjetio kako je sinoć odigrana predstava Narodnog pozorišta Sarajevo “To nikad nigdje bilo” po romanu njegovog profesora Tvrtka Kulenovića “Istorija bolesti”.
“Njegova predavanja su mi bila uzor kako sa znanjem ide skupa i strast za umjetnošću. Zato sam se i radovao da će i festival u Brčkom biti naša prilika da razgovaramo o umjetnosti i ponovo se sretnemo sa pozorištima iz BiH i regiona.
Nažalost, nakon prve festivalske noći je već jasno kako će ovaj festival implicirati podršku ili protivljenje institucija i pojedinaca ostankom ili izlaskom iz konkurencije programa radi pozicije u javnosti predsjednika žirija ovogodišnje smotre”, istakao je Mustafić.
Mustafić je dodao kako bi bilo “primjereno iz poštovanja prema publici i teatarskoj umjetnosti” da ovogodišnji festival bude smotra bez stručne evaluacije jer “okolnosti koje su stvorene ne omogućavaju isticanje pozorišnih kriterija i kvaliteta što jedino ima smisla na umjetničkim festivalima”.